Pesanan Penaja

Wednesday, June 2, 2010

Apabila Perempuan Merajuk.....

bukan perempuan nie...kawan aku ar...aku baru dapat tau dari facebook semalam yang dia nie merajok ngan aku dan 2 orang yang lain. ak tanya kenapa,menber aku cakap dia merajok ngan si D kerana tidak puas hati dengan dia semasa reunion budak sekolah rendah aku diadakan....aku pula sokong dengan kenyataan si D,yelah,lelaki sama lelaki, memang lebih memahami berbanding perempuan..terus dia merajuk dengan kami..


apa salah saya yang cuma menyokong kenyataan si D tue??? saya cuma cakap 4 patah perkataan saja,'saya sokong kamo,D...' hendak berkata saya nie salah,mungkin...tetapi kamu mesti lihat akan perbuatan kamu juga...terus terang dalam blog saya nie berkata saya amat terguris dengan sikap korang yang lebih mementingkan diri sendiri...tak faham???


begini kisahnya,reunion memanglah baik,tetapi gagal dirancang dengan sempurna. pertama sekali,kami terpaksa membayar dua keping piza dan air coke sebanyak rm25! adakah wajar kami dikenakan harga semahal itu?? malah,si D berkata kami sebarnya cuma boleh bayar rm10 untuk piza itu kalau ikut perkiraan matematik..kalau kamu nak tahu,ada orang yang masih belum bayar harga piza itu,so dia datang makan free aja,what the footbal!!?? kemudian dia dalam facebook berkata dia akan simpan untuk reunion masa depan....wahai N,jangan berhutang duit ini untuk reunion masa depan,kalau kamu terlupa,berdosa..:(


kemudian kami bermain boling...malangnya, saya ingat duit lebih yang kami bayar dalam piza dapat digunakan untuk bermain boling,tetapi kena bayar juga,rm11 untuk dua set(nasib baik tak terlalu mahal...) 

tapi selepas main boling,kira2 pukul 6,30 petang,kitorang berkumpul semula untuk berbincang tempat untuk makan,ade seorang  lelaki nie menunjukkan perangai heronya  mencadangkan makan malam kat restoran untuk orang kaya di danau kota. mak ai..jauhnyer...dari batu 3 jalan ipoh ke danau kota memanglah jauh,apatah ag kami yang menaiki motorsikal nie...huhu,,,mereka tidak mengapalah kerana mereka menaiki kereta,termasuk si N yang menumpang kereta si lelaki tue...seingat aku yang pergi ke danau tue hampir sepuluh orang,kami yang merasa tersisih terpaksa pergi makan di tempat yang murah dan dekat dengan kawasan kami..:(

maka selepas si D meluahkan perasaan di lubuk hatinya di facebook,hati si N mungkin terus kecil kot..come on lar,kita kena menerima pendapat orang lain...jangan ikut pendirian diri sendiri,okeyh..aku tak kisah kalau dia terbaca tulisan aku nie,at least si N kena sedar......dan  perbuatan kamu yang terus remove kami dari friend list adalah tidak profesional. saya tidak mahu kehilangan kawan yang baik seperti kamu,N..hopefully bila aku add semula kamu, harap2 kamu approve saya,okeyh...saya tidak mahu kehilangan sahabat..kamu sebagai wanita janganlah terlalu emosiaonal,okeyh..:)

23 comments:

  1. beselaa tuh pompuan mrajuk bro.
    hati kaca laa kate kan! hahah

    ReplyDelete
  2. dauz-entahla......no comment:(

    sofee-memang...susa nak pujok.....dia da remove ak dr fiends list..:(

    ReplyDelete
  3. mngkut situasi ni,sye stju ngan pndpat anda... tp klau pmpuan majok 2 dah bese...da lali

    ReplyDelete
  4. sebab tu la sekarang ramai gay..!..not me!

    ReplyDelete
  5. setuju ngan senandung huhuhu...kne biasekan diri...thx comment..:)

    stiffler..ahahaha...ak xnak jd gay...waaa

    ReplyDelete
  6. mmg dia salah r tu..dat y dia merajuk ..konon2 kowang akn pujuk r 2..

    ReplyDelete
  7. hmmm...taw xper.......kdg2 ak xske prangai sm2...nk wat cmne..:(

    ReplyDelete
  8. lumrah perempuan bese merajuk...
    just be honest....
    n then terpulang terima atau x.
    jika terima,perlu perbaiki...
    bukan untuk org lain tpi untuk diri sendiri jugak...
    Jujur dan terus trg tu sesuatu yg memedihkan di sebelah pihak tpi think positive lah...

    ReplyDelete
  9. ni sekdar pandangan aku la...if nak buat ape2 reunion...perlukan plan...jgn time 2 la bru nak plan..xkan menjdik..if nak buat reunion..sorang kena jd kepala yg blh take responsibility utk da whole team member..yg kumpul duet..yg handle nk mkn katne,..n kna taw bajet bler mkn ramai2...mayb nmpak mcm terikat...juz to make it adil..okey??aku insan yg penah gak rase kecewa ngan reunion yg xde planning..tq..

    ReplyDelete
  10. ermm..ak setuju ngan pandangan kamo...memang kalau ader planning yg baik,bende ini akan berjaya...pasnie ak kne bijak dlm wat kptsn...thx biela...:)

    ReplyDelete
  11. Haha bg choki choki nnt dia ok la tuu ^_^

    ReplyDelete
  12. oke ..ni sbb bler xde plan..mule la sume rase x puas ht..pdahal reunion buat utk menyatukan sume yg da lame xjmp n terpisah kan..bler pasal event yg kurang memuaskan effect da whole thing...ade yg kcik ht..merajuk...n utk kamu..sy nshtkan mintak map je la kt yg merajuk 2..hehe..biase la 2...ok..hehhe..xmo masam2 mke ke ape2 k/???=)

    ReplyDelete
  13. wahaha...aku takde pengalaman~hehe

    ReplyDelete
  14. biela-thx 4 ur opinion...:)

    iqbal-bukan pasal awek ar...:P

    ReplyDelete
  15. nk wt cm ne pompuan mmg ske merajok kuang3 =)

    ReplyDelete
  16. pempuan memang suka merajok. moga persahabatan awk ngn kwn awk tu kembali pulih kay... hope kwn awk tu tak merajuk lama2. :)


    p/s: tau tak pasal Mantera?? Jom tengok blog Anne Boleyn kalau nak tau. salam singgah. :)

    ReplyDelete
  17. korang punya pendapat,mmg betul.. ye r, ingat duit bole jmpe tepi jalan mcm rumput ke? mahal oo 25 tu dpt 2kping piza jek..(aku plak myirap en?)xpatot aa wat camtu

    ReplyDelete
  18. @miss xyz-ahahhaha...of cozz...ehehehe....


    @anne-emmmm...harap2 gitu ar...ak tgak fifir cmne nak berbaik nie

    @hetzel-btlo2...amat stuju ngan ko....:)

    ReplyDelete
  19. that's 'N' are soooo poyo.hahaha...
    bajet bagus nk merajuk2.
    seriously attitude yg sgt x matang.hahahaha...
    ignore je nas..
    xyh nk pujok2.hehehe..

    ReplyDelete
  20. tak per suri ader hehehe..bloger kat cini pun ramai yang ada..ehheeh

    lorat sungguhlah klu gtu kisahnyer..apa deh prangai cam bodak kocik huhu..malu den..

    ReplyDelete
  21. susah bila wat reunion..terutama org yg handle suma hal..lagi byk mkn hati even happy taw..huhuhu..

    ReplyDelete

Thx sebab komen entri.. bagi mereka yang dari wordpress atau reader yang tidak mempunyai blog,boleh komen dengan klik pada name/url. then tulis nama dan/atau letak link blog korang dan publish comment :)
annonymous juga digalakkan memberi komen :P

Related Posts with Thumbnails