Pesanan Penaja

Monday, August 9, 2010

Adakah Mereka membaca entri???

komen icon
     Salam muhibbah....bila kita selalu post sesuatu entri semestinya kita mengharapkan blogger-blogger lain untuk memberi pendapat serta komen terhadap entri kita. Kalau nak harapkan orang luar yang tiada blog,memang harapan lah kerana 99% komen yang aku terima adalah daripada blogger terutamanya pengguna blogspot kira-kira 95%. pengkomen/pembaca tegar dari blog hosting sendiri amatlah sikit,antaranya akak Suri yg cun (31 komen),  Zikr the jalanan sepi Perantau (16 komen). Mungkin komen box blogspot ni tak mesra pengguna '.com' yang biasanya guna comment luv..huhu
     Yang top 20 komentor majoritinya pengguna blogspot yang tidaklah semua aktif menulis posting setiap hari kecuali Hans hero filem tamil(24 komen)...dan lain-lain..pst-terima kasih kepada blogger-blogger lain yang juga rajin singgah dan komen kat blog nash..tapi sayangnya tak dapat masuk top 20 sebab yang nombor 20 pun ada 11 komen..ehehe..
     Yang menjadi persoalannya bagi mereka yang singgah dan memberi komen,adakah mereka membaca entri yang aku tulis??? Bukan apa, aku tak tahulah mereka ni ada yang baca keseluruhan atau sikit-sikit ataupun tak baca langsung..tapi yang sedihnya ada sebilangan kecil mereka yang tak baca langsung dan beri komen yang kadang-kadang tak logik dengan enri yang aku buat. Malah,ada juga yang beri komen yang terlalu umum seperti:
          -entri menarik nih,..
          -thx 4 info...
          -jom ke blog saya...http:/........ (cuma promote blog dia..)
     Komen tue biarlah ikhlas,tak yahlah macam terpaksa nak komen pulak.. biarlah sikit,.janji aku faham yang korang bace walaupun sikit-sikit..ehehehe... Tapi aku ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada blogger-blogger lain yang sudi memberi komen pada setiap entri yang nas tulis...siapakah??? Panjang pula nak tulis kat sini,korang cuma lihat kat sidebar yang ada tulis Top 30 penyumbang komen terbesar (dulu aku buat sampai 20 orang jerk..keh3)
     Tapi aku nie memang dah jadi tabiat,bila seseorang blogger komen kat entri yang aku tulis,pastinya aku akan membalas balik dengan komen kat entri mereka..kan senang kan?? nanti hubungan sesama blogger dapat dieratkan bila selalu buat begini...ya kan reen sofee (top kommentor 36 komen!), aren, ishma, syah, cik lily??? hehehe..
     aku tak kenal pon diorang..tapi kenal-kenalan kat blog..sampai melarat kat facebook..hahhahahaa...same jugak kat shey hemsem dan rowena...yang lain tak lupe pulak kat blogger-bloger yang sporting cam hana love sarang burung dan lain-lain spt:-
sabri duit kertas n setem, echah mahsuri chubby(ehehehe), syaf poyo, iqbal alim, afzainizam kereta, fay nana korea, fatin aiskrem, miss xyz sempoi, syahira comel, fiq budak akaun....
hahaha.banyak tol aku letak nama..ada tak yang tertinggal??? sori la,banyak sangat sampai tak larat nak taip..hehehehe..thanks u all...
### pst- sori banyak-banyak..aku bz giler minggu nie..terpakse curi-curi masa update blog..hahaha

24 comments:

  1. huh!..name aku xde..hehe..
    komen aku ni ikhlas..hak3..

    ReplyDelete
  2. so betul apa yang dicakap tu... kalau ada komen tu biasanya...dorang bacalah entry... ada juga yang mungkin baca tapi dorang reflex dalam shoutbox jer..

    anyway UJ akan komen kalau entry kat sini rasa ingin dikomen... kalau tak ada komen tak semestinya UJ tak baca... erkkk

    ok lahh nas... selamat berblog...

    ReplyDelete
  3. betul tu, ada tu say Hi kat komen,maybe drg tak perasan kotak coret saya...walau apa pun saya amat menghargai para pengkomen entry saya...thanks ye wk baca entry saya n sudi beri komen..^__^

    ni entry baru saya

    Comel ke lukisan saya?

    ReplyDelete
  4. woi,woi,woi..nama gua mana?..gua baca tau,tapi gua jarang komen..nanti lu cakap komen tak ikhlas pulak

    ReplyDelete
  5. salam..
    nk kOmen jugak la,ehehe
    kdg2 xkOmen sb internet slOw, smpat tinggal jejak kt shOutbOx je..
    skg ni bru rajinkan diri komen kat entri org lain..betOl tu, bile kite komen kt entri org 2..org 2 pun akan rajin kOmen entri kita..

    ~_^

    ReplyDelete
  6. slalunya mmg baca entry...
    jgn risau...
    jika x pun pasti ckp kt shoutbox...
    ada g rjin...setiap kali entry pasti komen n reply berbalas-balas.
    apa pun slmt menyambut bulan ramadhan.
    esok balik rmh jap...
    puasa d rmh dgn parent.

    ReplyDelete
  7. aku baca sampai abes entry kau neh.haha..eh,kau tag aku ye..thanks nas!!

    ReplyDelete
  8. yeah aku stuju!
    kdg kdg tuh tak baca pon!
    tetibe jek kate nice entri!
    derr,
    kalo tak mo bce,
    tak perlu komen!
    ceit!
    weh aku pon dah jarang singgah blog ko!
    sorry!
    malas nak log in!
    pape notify kat fb yeah!!
    :)

    ReplyDelete
  9. Aku meng suka membaca entri..komen pun aku bc..tp kalau byk sgt komen takdelah aku nak rajin baca semua iye dak.

    Kalau singgah mana2 aku memg pesen tggl komen..melainkan aku rasa terlalu menyampah..atau aku.menympah dgn line tenet

    ReplyDelete
  10. kdg2 org scan j bc entri kite..pastu komen yg bkn2..
    cnth kite ckp anak aym kite mnetas semalam..
    bole plak dlm coment tnya bile ank aym tu menetas.da trg2 dh kan kte ckp smlm ..
    tp xpela...kire dia sudi scan pom alhamdulillah..hee..

    ooo...nash!smpt lg mengata owg eh!nsb bek esk pose...huhuh...

    ReplyDelete
  11. yahuuuu!!
    sy pun tersenarai gak!
    hehehehe
    tp kan nas kan,kalau org yg bagi koment yg mcm tak ikhlas mcm nas kater tu kan, selalunya hbgn kita ngan diorang tak berkekalan lama.
    suka blog sbb dpt ramai kawan kat sini.
    =D

    ReplyDelete
  12. ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°•.★
    رمضان مبار… رمضان كريم
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°•.★

    Salam ramadan Al Mubarak..
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Ramadan bulan yg mulia..
    Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu

    Salam buat ko ye... uhhhh nama aku ni tersenarai ye... thanks kerana ingat kat blog aku... sorry aku bukan dapat nak komen blog ko selalu pasal aku amat sibuk sekali mmg tak ada masa sangat pasal kerja yang melambak-lambak... sorry sesangat...

    pasal yang ko kata tu...aku tak penting sangat kalau korang nak komen kat blog aku atau tak... janji aku dapat sampaikan masej itu sahaja.. ialah blog aku i pun kalau orang baca pun mungkin orang tak paham.. pada ko thanks kerana ko pengunjung blog aku yang terkerap sekali..

    oh ye lupa ... cuba ko gi laman blog ni klik aje
    http://bizinformation.org/my/

    isikan nama blog ko dan cuba ko tengok market price blog yang ko bina tu... kat sini diorang menilai dengan harga blog ko berpandukan isi kandungan blog ko di mata mereka... cubalah try.. mungkin ko akan tahu... apakah keadaan sebenarnya blog ko dan kedudukan blog ( tangga keberapa) kat malaysia ni

    ReplyDelete
  13. cak!
    nas sabar jelah mmg adat..tapi suri yakin kmu msh slient reader :).

    org nak bca ke tdk tu mmg sukar utk di ramal nas.suri pun kekadang berfikir sealiran dgn nas juga tapi g yg pnting niat kita tulis adalh ikhlas. luahkan apa yang terbuku d hati..jgn skitkan hati org tnpa asa yg kukuh dah le..


    teruskan berblog nas :)suri pun bz gak.tu yang pgi2 msuk opis terus update blog.klu ptg line clear baru le suri curi masa singgah blog sana sini..huhu..

    ReplyDelete
  14. wah, semenjak dah terluah diblog baru le hari ni punya komen nmpak berseri2..mana tak nyer semunya mmbuat komen pjg2 heee..

    apapun suri suka dgn blog nas.. sb dia artieklnya tak berat..just santai dan umum jer oklatu yeahh!!

    ReplyDelete
  15. Nas, walaupun nama aku takda tapi nama aku ada dekat top commenter ko, no 27, huhu..takpelah itupun dah cukup dah.. terharu aku.. :"( aku blogger baru nas, pastu kalau aku baca aku baca betul2, takda nak promote blog ke nak komen sekadar ala-ala kadar ke..blog ko paling banyak info bro..

    nas, aku gila suka duk lepak kat blog ko tau! ingat tu..sampai bila-bila.......

    ReplyDelete
  16. hehe thank u :-) .. mana yang sempat jela.. ... insyallah datang nyer.. boleh pegi jauh...

    ReplyDelete
  17. Dulu saya ada gak tanya Cik Suri Jejari Pantas tu ada ke orang yang baca blog atau mereka hanya hantar sepatah dua perkataan kat shoutbox untuk menaikkan trafik dan promote blog mereka je. Cik Suri kata ... Kena tanya dia la sebab saya tak pandai nak tulis macam yang dia kata. Faham tapi tak reti nak tulis. Lemau betul saya ni

    ReplyDelete
  18. slam ramadhan nash..
    sejujurnya, sometimes tu kalau tgh rushing mmg x akn smpat nak baca btol2 stp entry mana2 blogger. so kdg2 tu leave komen dkt cbox shja...
    ~ini komen yg ikhlas.. kekekeke... slamat berpuasa. jgn ponteng2...

    ReplyDelete
  19. haha,nas2..baik aku jujur, k..sejujurnya...aku nk sgt komen ko nye, enrty2, tpi aku kne bce 2 kali, try paham pe yg cbe yg ko sampaikan
    xkanla, x bce trtibe nk komen, bnde yg x lgik nnti nmpk benar sgtnye mnipukan...
    atleast aku cbe tuk mmbaca entry ko, wlupun sdr ko bizi, mse mule2...dlu pun lau x slap aku, mybe ko org trawal, yg komen kat blog aku, bkn yg prtma tpi stranger terawal yg snggah kat komen blog aku..huhu...mybe sbb aku trjah blog ko..kot..huhu..trus aku like..heheh..

    well nas..keep it good job!
    selamat berpuasa, jgn lupa niat puasa=)

    fatinmmj

    ReplyDelete
  20. serius ko baru 3 bulan nas?? tapi followers ko dah macam bertahun ko blogging? ish teror ko nas..ak baru dua bulan, bulan 6 aku start, ko stylo beb, banyak info kat blog ko.. :)

    ReplyDelete
  21. Ain jenis yg ssh nk tgglkan komen..lg2 kalo xbce smpai habis..kdg2 tu dh bce smpai habis,then tatau nk komen ape..ahaha..neway,hepi blogg n selamat berpuase.. :)

    ReplyDelete
  22. ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°
    رمضان مبار… رمضان كريم… رمضان مبار…
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°

    Salam ramadan Al Mubarak..
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Ramadan bulan yg mulia..
    Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.

    hah ni dah banyak dah orang komen... yup betul tu... blogko punya folower yang amat ramai... jadi tak usah lah bimbang... harap komen kat tempat ko mendadak lepas ni

    ReplyDelete
  23. baru berpeluang jenguk belog kau ni ha...terharu bile ade nme aku..nges ... hahaha..tp aku pun sokong gk ape yg kau cakap tu..huhu..even xjumpe face to face lg pun,tp still ley jd rapat gk..even kt belog n fb je..

    ReplyDelete
  24. oh no ! HAHA .... terHARU kejap anggun letak name aku , wpun sipi2 je . hahahaha ... if tade comment dr aku doesnt mean aku ta bc blog kau ey anggun ? cume penyakit M untuk mentype aku selalu sgt dtg . hehe


    chillax

    ReplyDelete

Thx sebab komen entri.. bagi mereka yang dari wordpress atau reader yang tidak mempunyai blog,boleh komen dengan klik pada name/url. then tulis nama dan/atau letak link blog korang dan publish comment :)
annonymous juga digalakkan memberi komen :P

Related Posts with Thumbnails